Tuesday, July 22, 2008

Petikan Dari Riang-riang tentang KLFF08

Kata Hariry:
Hah, dalam pada itu, ada sebuah festival yang dinamakan 'KL Fringe Festival' di Stor Teater, DBP (betul-betul terpinggir ni, kat stor lagi...). Ini tak ada kena mengena dengan kementerian dari daulah UMNO. Dan persamaannya, festival ini juga tak festival tetapi diselamatkan oleh perkataan 'fringe' yang bermaksud terpinggir. Hahahaha, walaupun festival ini kecil dan terpinggir, aku dapat rasakan kejujurannya dan mempersembahkan teks-teks dan filem-filem pendek baru yang segar-bugar dari ladang. Tempatnya tak perlu besar dan tak perlu 'bunting' yang banyak. Cuma jamuan nasi goreng dan teh o sudah memadai. Tapi, penonton tak kira darjat, datang menonton dan duduk di atas kerusi keras dan tak perlu juruacara majlis yang berangan nak jadi macam Juari Selamat (hahahahaha). Paling menarik, KL Fringe Festival ni disambut sama dengan Anwar Ibrahim. Pertama, debat Anwar Ibrahim dan Shabery Chik berlangsung di DBP dan sepatutnya KL Fringe Festival ada acara pada hari itu tetapi terpaksa beri laluan pada Anwar Ibrahim. Esoknya, Anwar Ibrahim ditangkap dan Jalan Hang Tuah ditutup (jalan menuju ke DBP dari Bukit Bintang). Namun, semua angkara lahanat Anwar Ibrahim ni tidak berjaya menyekat manusia untuk datang ke festival terbuang ni... Hahahaha.

4 comments:

marinamirana said...

thanks dr zul...kami dah bca komen dalam riang-riang, dan sememangnya itulah komentar yang kami tunggu-tunggu...walau bagaimana pun rasanya perempuan melayu yang dibahaskan itu adalah perempuan indon...mungkin salah faham oleh penulis blog riang-riang tuh rasanya...namun kalau difikir-fikir perempuan indonesia tu pun asalnya dari rumpun melayu...cuma negara indonesia takde umno utk riang-riang anti-umno hehehe

zubin said...

saya pun cuma sedar pasal perempuan indon tu bila diberitahu kawan, sapa ya? kalau begitu mungkin komentarnya lain lagi. Harap Azri tak marah, itu sesuatu untuk direnungkan!

Jim. Heris said...

a-hah!

Jim. Heris said...

terima kasih sebab ambil petikan saya dan diletakkan di sini...